Ageo Blog

Daha Hızlı Bir Metabolizma İçin Ne Yapmalı?

0

Vitamin ve mineraller de dahil olmak üzere yediğimiz her şey metabolizmamızı etkiler. Daha hızlı bir metabolizma, kalorileri daha hızlı bir şekilde yakar ve kilo almamızı zorlaştırır. Buna ek olarak yaşlanmayla orantılı olarak metabolizmamızın hızı da azalır.

Bazı vitaminler ve mineraller, metabolizmanın etkili bir şekilde çalışmasına yardımcı olur. Takviyeler buna yardımcı olsa da besleyici ve zengin içerikli gıdalar en iyi vitamin ve mineral kaynağıdır. Metabolizma düzenleme ve kilo kontrolü de dahil olmak üzere vücut fonksiyonlarını korumak ve güçlendirmek için en iyi 5 vitamin ve mineral listesine şöyle bir göz atalım mı?

B Vitaminleri

Vücudun yağları, proteinleri ve karbonhidratları işleme yeteneği önemlidir. Sağlıklı bir metabolizma, vücudun bu besinleri yağ olarak depolamaktan ziyade enerji için kullanmasını sağlar. Bu sebeple düzenli olarak B vitamini içeren gıdalar tüketilmelidir. B vitamini içeren gıdalardan bazılarını sıralarsak yağsız et ve deniz ürünleri, arpa ve kahverengi pirinç dahil olmak üzere bütün tahıllar, süt ürünleri, yumurta, muz, elma, üzüm ve karpuz gibi bazı meyveler fındık ve çekirdek, ıspanak, patates ve kabak gibi bazı sebzelerdir. 

D Vitamini

D vitamininin diyabetli kişilerde kan şekerini kontrol etmesine ve insülin direncini artırmasına yardımcı olur.  Diğer temel vitaminlerin aksine, D vitamini güneş ışığı yoluyla alınabilirken güneşe çıkmak D vitamini depolarını da doldurmanın en hızlı yoludur. D vitamini içeren gıdalardan bazıları; yumurta sarısı, somon, uskumru ve sardalye gibi yağlı balıklar, doğal zeytinyağı, sığır karaciğeri ve mantar.

Kalsiyum

Kalsiyum sağlıklı bir metabolizma, kan şekeri kontrolü ve sağlıklı kemikler için hayati öneme sahip. Kalsiyum takviyeleri mevcut olsa da her zaman öncelikli olan kalsiyumu gıdalardan almaktır. Kalsiyum yönünden zengin gıdalar; süt, yoğurt, koyu yeşil yapraklı sebzeler, çekirdek ve bademdir.

Demir

Vücudun sağlıklı büyüme, gelişme ve metabolizmasını sürdürmesi için demire ihtiyacı vardır. Demir ayrıca, hücre işleyişi ve bazı hormonların sentezlenmesi için hayati önem taşır. Demir, kırmızı kan hücrelerinde oksijen taşımak için gereklidir. Kırmızı kan hücreleri vücuttaki kaslara ve dokulara oksijen taşır. Yani “kansız olma” deyimi aslında demir eksikliğini ifade etmek için kullanılır.

Eğer demir seviyeniz düşükse kaslarınıza yeterli miktarda oksijen gitmeyebilir. Oksijen yönüyle yetersiz kalan kaslar, gerektiği kadar yağ yakarak enerji elde edemez. Demir eksikliği vücudun metabolizmasının düzgün işlemesini engeller. Demir içeren gıdalardan bazıları; et, fasulye, esmer pirinç, fındık, koyu yeşil yapraklı sebzeler, soya fasulyesi ve tofudur.

Magnezyum

Magnezyum olmadan vücutta enerji üreten kimyasal reaksiyonlar gerçekleşemez. Bu özelliğinden dolayı, magnezyumun metabolizma ve enerji üretimi için olmazsa olmazdır. Magnezyum içeren bazı besinler; fındık, çekirdek, bakliyat, ıspanak, muz, somon, kepekli tahıllar ve patates. Bu besinleri tüketmenin dışında magnezyum için takviye de alabilirsiniz ancak bazı sağlık sorunları olan kişilerde yan etkiler olabileceğinden öncelikle doktorunuza danışmalısınız. 

Tatlı İhtiyacını Azaltmak için 6 Etkili Yöntem

Previous article

Bağırsak Mikrobiyotasını Dengeleyin

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like