Ageo Blog

Işıl Işıl Bir Cilt İçin Mucize 5 Besin

0

Cildimiz, vücudumuzun dışarıdan gelebilecek etkilere karşı en savunmasız olan organıdır. Derimizde yer alan hücreler büyük bir hızla yeniden oluşabilir ancak hem içeriden hem de dışarıdan maruz kaldığı yıpratıcı etkenler karşısında zaman zaman da zayıf düşebilir. Ancak temiz ve bilinçli beslenerek sağlıklı, parlak ve pürüzsüz bir cilde sahip olabiliriz.

Bazı yiyecekler güneşin ciltte yarattığı olumsuz etkileri azaltırken, bazıları da cildin güzel bir renge kavuşmasına yardım eder. Daha iyi, sağlıklı ve güzel bir cilde sahip olmak için A, C ve E vitaminleri, çinko, Omega 3 ve antioksidanlar açısından zengin olan gıdaları es geçmememiz gerekiyor. Cilde iyi gelen ve düzenli tüketmemiz gereken bazı besinler var.

Balık

Konu sağlıklı bir bedene sahip olmaksa balığı her zaman duyacaksınız. Balık, içerdiği Omega 3 yağ asitleri sayesinde iyi kolesterolümüzü arttırıyor. Ama balık derken de hamsi tavadan bahsetmiyoruz. Fırında pişmiş uskumru, somon, hamsi ve alabalıktan ihtiyacınız olan maksimum faydayı sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu Omega 3 değeri en yüksek olan deniz ürünleri arasında. Bu yağ asidinin cilt kanseri riskini azalttığı yönünde araştırmalar da mevcut. Ayrıca zararlı güneş ışınlarına karşı korunmaya da yardımcı oluyor.

Natürel Sızma Zeytinyağı (Ageo)

Ölmez ağacı olarak bilinen zeytinin altın renkli mucizesi zeytinyağı, tüm vücuda olduğu gibi cilde de en iyi gelen besinlerden biri. Ödem azaltıcı ve antioksidan özellikleriyle ciltte oluşan hasarların onarılmasına yardımcı olurken yeni hasarların oluşmasını da engelliyor. Tahrişleri ve iltihapları yok etmeye yardımcı oluyor. Cilde masaj yaparak uygulandığında ağrıları ve kırışıklıkları azaltıyor. Anlayacağınız kaliteli sıkım bir zeytinyağı hem yemeklerde, hem de çiğ tüketimde oldukça faydalı

Kabak çekirdeği

Sağlıklı bir cilt için ihtiyacımız olan en önemli minerallerin başında çinko geliyor. Kabak çekirdeği çinko yönünden oldukça zengin bir besin. Çinko cilt hücrelerinin rejenerasyonunu arttırıyor, C vitamini ile birlikte kolajen düzeyini korumaya yardımcı oluyor ve hücre zarını güçlendiriyor.

Turunçgiller

C vitamini cilt için önemli vitaminler arasında yer alıyor. Meyve ve sebzelerdeki tüm vitaminler elbette çok değerli ancak turunçgiller, sahip olduğu yüksek C vitamini oranıyla cilt için yararlı besinler listesinin ilk sırasında bulunuyor. Askorbik asit olarak da bilinen C vitamini, hücre içi dokularını, kas dokularını ve kan damarlarını oluşturan kolajen üretiminin önemli bir parçasını oluşturuyor. C vitamini cildimizi serbest radikallere karşı koruyor, antioksidan olduğu için yaraların ve ciltteki lekelerin hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Ve tabii ki… Su!

Cilt için en iyi gelen şeyin su olduğunu birçoğumuz unutuyoruz. Halbuki vücudumuzun ihtiyacı olan suyu yeteri miktarda tüketirsek cilt sorunlarımız da büyük ölçüde azalır. Toksinlerin vücuttan atılmasını sağlayan su, cildin pürüzsüz görünmesinin yanı sıra organlarımızın düzgün çalışmasını da sağlıyor. Bu yüzden her gün en az 1,5 – 2 litre su tüketmek gerekiyor.

Normalleşirken Formda Kalmak İçin 5 Etkili Yöntem

Previous article

Yemek Sonrası Pişmanlığa Son; İşte 3 Etkili Yöntem

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like