Ageo Blog

Ketojenik Diyet: Doğal yağların mucizesi, kontrollü protein, birazcık da karbonhidrat

0

Mükemmel diyet yok ve tek tip beslenme şekilleri sağlığımız için iyi değil. İdeal kilonuza ulaşmanız için vücudunuzu iyi tanımalı, sürdürülebilir dengenizi kurmalı ve her şeyden önce bol su içmelisiniz. Bunların yanında ufak dokunuşlarla beslenme biçiminizi zenginleştirmeniz ve arada vücudunuzu şaşırtarak kilo vermeniz mümkün. 

Mesela bir süre karbonhidrat ve şekeri tamamen kesmeye ne dersiniz? Şeker ve karbonhidratın her türlü formlarından uzak durun, meyve bile yemeyin. İhtiyacınız olan enerjinin tamamını sağlıklı yağlar ve proteinden alın. Yaşadığınız değişime siz bile çok şaşıracaksınız.

Yeni başlayanlar için ketojenik diyete giriş
Keto diyeti, vücudu düşük karbonhidrat, yüksek protein ve sağlıklı yağlarla ketosize sokarak sağlıklı bir şekilde kilo vermenin genel adıdır. Bu diyet sayesinde aç kalmadan yağ yakabilirsiniz. Ketojenik beslenerek sağlık ve kilo kaybının yanı sıra fiziksel ve zihinsel performansınızı da maksimuma çıkarırsınız.

Peki ketosiz nedir?
Ketojenik diyet adındaki “keto” bu diyetin vücuttaki “keton” adı verilen küçük enerji moleküllerini üretmesinden gelir. Ketonlar kan şekeri ve glikozun az olduğu zamanlarda kullanılan alternatif bir enerji kaynağıdır. Ketojenik beslendiğinizde vücudunuz mevcut enerji kaynağını değiştirir, ve yağ kullanarak çalışmaya başlar. İnsülün seviyeniz düşer, yağ yakımınız artar. Vücudunuz kilo kaybı için yağ hücrelerine daha kolay ulaşır. Daha geç acıkırsınız ve kendinize istikrarlı bir enerji sağlamış olursunuz. Vücudunuzun girdiği bu moda ise “ketosiz” denir.

Ketojenik diyet uygularken neler yiyebilirsiniz?
Bu diyette karbonhidrat alımını minimumda tutmalısınız. Günde 20 gram karbonhidratı geçmemek hem bu diyette ivme kazanmanıza hem de ketosize girmenize yardımcı olacaktır. Öğününüzün %70’ini sağlıklı yağlara, %25’ini proteine, %5’ini de Karbonhidrata ayırmalısınız.

Zeytinyağı
Karbonhidratı kestiniz ama doğal yağlar konusunda elinizi korkak alıştırmayın. Hazırlayacağınız yemeklerde, salatalarınızda ve sabah kahvaltınızda organik zeytinyağını istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.Zeytinyağı E ve K vitaminleri açısından çok zengindir. Bunun dışında kalsiyum, demir, sodyum ve potasyum içermektedir. Ayrıca bu harika besin kilo vermeye yardımcı olmanın dışında cildiniz ve saçlarınız için de doğal bir nemlendiricidir.

Deniz ürünleri
Balık ve kabuklu deniz ürünleri ketojenik dostu gıdalardır. Yine de karbonhidrat hesabınızı kolaylaştırmak için tüketeceğiniz yiyeceklerin besin değerlerini iyi bilmelisiniz.

(100 gram için karbonhidrat miktarları)
İstiridye: 5 gram
Kalamar: 3 gram
Ahtapot: 4 gram
Midye : 7 gram 

Düşük karbonhidratlı sebzeler
Kabak, ıspanak, brokoli, lahana, karnabahar gibi sebzelerin karbonhidrat oranı düşüktür. Nişastasız sebzelerin net karbonhidrat miktarı 1 fincan işlenmemiş ıspanak için 1 gramın altında, brüksel lahanası içinse 8 gramdır.

Peynir
Peynir besleyici ve lezzetlidir. Çoğu peynir çeşidinin karbonhidrat oranı düşük, sağlıklı yağ bakımından zengindir. 28 gram kaşar peyniri sadece 1 gram karbonhidrat içerir

Yumurta
Bir büyük yumurta, 1 gramdan az karbonhidrat; bu da onu ketojenik diyet için mükemmel bir sağlıklı gıda yapar. Kahvaltılarınızda gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

Zeytin
Zeytin, her biri 0.2 gram karbonhidrat içeren mucizevi bir ketojenik besindir. Ayrıca, zeytindeki karbonhidrat lif halindedir. Zeytin iyi bir E vitamini, demir, bakır ve kalsiyum kaynağıdır.

Avokado
Avokado, her 100 gramda sadece 2 gram karbonhidrat içerir. Sağlıklı yağlar bakımından zengindir ve besin değeri çok yüksektir. Bu sebeple, en iyi ketojenik gıdalardan biridir.

Spor Yapanların Yağlar Hakkında Bilmesi Gereken 5 Şey

Previous article

Atıştırmalık sevenlere özel: 3 Sağlıklı Dipsos Tarifi

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like