Ageo Blog

Normalleşirken Formda Kalmak İçin 5 Etkili Yöntem

0

Pandemiden sonra hayatımıza giren karantina süreci normalleşme uygulamalarıyla beraber son buldu. Yeni kurallar ve önlemlerle hayatımızı dışarıya taşımaya başladık bile! Tabi kiloları da…

Bazılarımızın morali bozuk çünkü evde kaldığımız süre boyunca yemeklerle kurduğumuz bağlar biraz değişti. En güvenli liman yediklerimiz oldu ve sonunda bu bize kilo olarak geri döndü.

Bunun sizde stres yaratmasına gerek yok çünkü yerleşmemiş kilolar çok daha kolay verilebiliyor. Önemli olan ise kilo verme yolunda adım atmak. Eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız ilk adımı atmanıza vereceğimiz çeşitli önerilerle yardımcı olabiliriz.

  1. Yaz Sofraları Kurulsun, Organik Zeytinyağı Masaya Konsun

Yaz mevsiminin sebzeleri de kendi gibi hafif ve ferahtır. Bu güzelliklerden tam da mevsiminde yararlanmak çok işinize yarayacak. Pilav, makarna gibi yüksek karbonhidrat içeren besinlere bir süre ara verin. Şeker, çikolata, hazır kek gibi paketli gıdalara biraz tepeden bakın. Organik sızma zeytinyağıyla pişmiş sebzeleri tercih edin. Et, tavuk, balık gibi sağlıklı proteinleri de mutlaka, üzerine zeytinyağı gezdirerek fırında pişirmeye önem gösterin. Organik zeytinyağı proteinlere lezzetli bir tat, sebzelere ise dirilik ve parlaklık verir. Yemeklerinizi zeytinyağıyla tükettiğinizde kan şekeriniz dengelenir ve yemeğiniz bittikten sonra pişmanlık yaşamazsınız. Bu da size iyi bir ruh hali sağlar.

2. Yürüyüş Önemli

Yürüyüş yapmak, eğlenceli bir aktivite olmasının yanı sıra pek çok araştırmanın da sonucu olarak fiziksel ve psikolojik açıdan oldukça faydalı bir eylem. Hafif tempolu kısa bir yürüyüşe çıkmak daha iyi hissetmenizi sağlar ve buna ek olarak günlük koşturmacalara ara verip aerobik egzersiz yapabileceğiniz bir zaman yaratır.

Yürüyüş yapmanın bir diğer faydası da zihinsel ve fiziksel zindeliğinizi geliştirmenize yardımcı olmasıdır. Tennessee Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma gösteriyor ki düzenli yürüyüş yapan kadınlar daha hareketsiz bir yaşam süren kadınlara oranla daha az vücut yağına sahip. Bunun bir diğer yansıması da kanda pıhtılaşma riskini azaltması ve devamında yaşam kalitesini artırması.

3. Egzersizi İhmal Etmeyin

Kısa sürede iyi görünmenin yolu fonksiyonel egzersizlerden geçer. Aynı zamanda egzersiz yapmak masrafsız, pratik ve kolaydır. Size en uygun egzersiz programlarına; elinizin altında, sürekli kullandığınız içerik sitelerinden ve sosyal medya uygulamalarından ulaşabilirsiniz Bu yolda ihtiyacınız olan tek şey; sabır, istikrar ve kararlılık!

4. İnsanların Yaptıkları Yorumlara Moralinizi Bozmayın

İnsan kilo aldığını ilk kendi farkeder. Bu gerçeği henüz kendinize itiraf etmemişken, çevrenizdeki insanların kilo aldığınızı söylemesi moralinizi bozabilir. Yakın çevrenizdeki insanlar bazen sizinle sohbet ederken farkında olmadan kırıcı ve fazla kişisel yorumlar yapabilir. Böyle yorumları mesele haline getirmeyin. Bu konuda basit bir matematik hesabıyla içinizi rahatlatalım isteriz. 2 ayda aldığınız kilonun telafisini sağlamak en az 2 ay sürecektir. Moralinizi bozmayın, zamana yayın ve süreci keyifli hale getirin.

5. Güneşin Enerjisinden Ve Havanın Güzelliğinden Yararlanın

Yaz mevsiminde üzerine çok düşünmeden ve plan yapmadan kendinizi mutlu edebileceğiniz pek çok aktivite vardır. Mutlu bir ruh hali sağlıklı bir beden demektir. Ormanda yapacağınız bir saatlik yürüyüş bol oksijen, sahil kenarında yapacağınız ise vücudunuza girecek sağlıklı iyot demektir. Böyle minimalist etkinlikleri hafife almayın ve haftanın en az bir gününü doğaya ayırın. Ünlü bir düşünürün de dediği gibi ‘’Doğayla başbaşa kaldığımızda huzur bulmamızın nedeni, doğanın bizim hakkımızda yargılayıcı düşüncelerinin olmamasıdır.’’

Salata Aşkına: Sofralarınıza Renk Katacak 5 Salata Tarifi

Previous article

Işıl Işıl Bir Cilt İçin Mucize 5 Besin

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like