Ageo Blog

Spor Yapanların Yağlar Hakkında Bilmesi Gereken 5 Şey

0

İster vücut geliştiriyor, ister koşuyor olun spor yapıyorsanız yağ tüketimine dikkat etmek zorundasınız. Aksi takdirde ne kadar ağırlık kaldırıp koşuyor olursanız olun hayal ettiğiniz o biçimli ve zinde vücuda sahip olamayabilirsiniz. Bu bütünsel yolculukta yağlarla ilgili mutlaka bilmeniz ve atlamamanız gereken noktalar var.

Sağlıklı Yağlar Vücudun Yakıtıdır

Vücudu bir arabaya benzetirsek karbonhidratlar ve yağlar vücudun benzinidir. Saç telinden kas lifine kadar vücudumuzdaki tüm doku ve organların ana yapı taşı proteinlerdir. Vücut spor sonrasında kas liflerini onarıp kuvvetlendirmek istediğinde proteinlere ihtiyaç duyar fakat kaliteli bir enerjiye sahip olabilmesi için iyi yağlara ihtiyaç duyar. 

Vücut inşa işlerinde kullandığı proteinleri yakıt olarak kullanmayı tercih etmez.

Spor yaparken vücut ihtiyaç duyduğu enerjiyi karbonhidratlardan ve yağlardan sağlar. Vücut gerektiğinde proteinlerin de enerjisini kullanır fakat etrafta yeteri kadar yağ ve karbonhidrat varsa bunu pek tercih etmez. O halde spor öncesinde ya da sırasında enerji takviyesi gerekirse protein değil, ne tip spor yapacağımıza bağlı olarak biraz karbonhidrat ve yağ yemeliyiz. Eğer amacımız kaslı bir vücuda sahip olmaksa proteinleri inşa işlerine saklamalıyız. 

Proteini hem hayvansal hem de bitkisel besinlerden alırız.

Protein sadece ette, sütte, yumurtada bulunmaz; muzda ya da kivide bile protein vardır. Fakat bitkisel besinler, hayvansal besinler kadar fazla miktarda protein içermez. Örneğin, 100 gram pişmiş barbunya, mercimek ya da nohut yaklaşık 8 ila 9 gram protein içerir. 100 gram çiğ yulaf ezmesinin içinde yaklaşık 17 ila 18 gram protein vardır. Buna karşılık 100 gram yağsız bonfile yaklaşık 25 gram protein içerir.

Hayvansal besin tüketmeyenlerin aynı miktarda proteini vücuda sokabilmeleri için çok daha fazla bitkisel besin tüketmeleri gerekir. Yulaf ya da nohut gibi zengin protein kaynaklarının aynı zamanda yüksek miktarda karbonhidrat içerdiğini göz önüne alırsak sadece bitkisel beslenmek kilo kontrolünü zorlaştırıyor olabilir.

Hangi Yağları Tüketmeliyiz?

Yeterli ve dengeli beslenmede toplam enerjinin %30’u yağlardan gelmektedir. Vücudumuzda yağın eksik olması vitamin eksikliği, öğrenme güçlüğü çekebilir; aynı zamanda cilt, saç ve hormon problemleriyle de karşı karşıya kalır.

Doğru yağ kaynakları yağ yakımına yardımcı olur ve hatta bağışıklık sisteminizi güçlendirecek birçok besin öğesi de içerir. Eğer vücudunuzun yağ oranını normal sınırlar içinde tutmaz iseniz vücudunuz sahip olduğu yağları depolama ihtiyacı duyar.

Organik Zeytinyağı Temiz Ve Doğru Bir Tercihtir

Organik Zeytinyağı bir yandan bel çevresindeki yağları yakarken, diğer yandan yaşam kalitenizi arttırarak ömrünüzü uzatır. Spor ve sağlıklı yaşam yolculuğundan organik zeytinyağını ayırmamalı ve tüm yemeklerinizi bu lezzetli meyve özüyle birleştirmelisiniz. Yaşam düzeninize zeytinyağını eklediğinizde kötü kolesterolü azaltmakla kalmayıp kardiyovasküler sağlığınızı da iyileştireceksiniz. Ne kadar mitokondriniz varsa, o kadar çok enerjiniz olur ve mitokondrileriniz sağlamlaştıkça sizi serbest radikallere karşı daha iyi korurlar. Organik zeytinyağı tüketerek mitokondri miktarınızı koruyabilir ve yaptığınız spordan maksimum fayda sağlayabilirsiniz. 

Organik zeytinyağını hayatınıza ve yemeklerinize adapte etmek daha kolay olsa da alternatif olarak kontrollü bir şekilde; avokado yağı, hindistan cevizi yağı ve fındık yağı da tüketebilirsiniz.

Sağlıklı Bir Alternatif: Zeytinyağlı Mocktail

Previous article

Ketojenik Diyet: Doğal yağların mucizesi, kontrollü protein, birazcık da karbonhidrat

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like