Ageo Blog

Tatlı İhtiyacını Azaltmak için 6 Etkili Yöntem

0

Tatlının sevmeyeni çok azdır ve vücudun gereksinim duyduğu bir şey olmasa da beynin kendini “ödüllendirme” mekanizmasıyla ortaya çıkar. Bu ihtiyacı minimuma indirerek sağlıklı yaşam rutinimize sadık kalmak ise göründüğü kadar da zor değil.

Neden tatlı tüketmeye yöneliriz?

Uzmanlara göre doğduğumuz andan itibaren tercih ettiğimiz ilk lezzet tatlı. Beyin, karbonhidrat tükettiğimizde serotonin üretmeye başlar. Şekerin de bir karbonhidrat çeşidi olduğu düşünüldüğünde şekerli gıdalara yönelmemizin ana nedeni mutluluk hissine olan içgüdüsel ihtiyacımız. Mutlu olmak istiyoruz. Bu mutluluğunda ufak bir bedeli var: Şeker tüketmek!

Tatlı tükettiğimizde ağızda bıraktığı tat ve koku sayesinde endorfin hormonu salgılarız. Böylece kendimizi daha rahat, huzurlu ve iyi hissederiz. Bu noktada tatlı yemeyi ne tamamen kesmeli ne de abartmalıyız. Yapmamız gereken dengeyi bulmak. İşte sürekli kendini hatırlatan tatlı ihtiyacını azaltmanın ve dengede tutmanın yolları!

  1. Zeytinyağlı Sebze Yemekleri Tüketin

Bazen tatlı yeme ihtiyacı fiziksel açlıktan doğar. Vücudumuza fazla şeker yüklemesi yaptığımız dönemlerde, acıktığımızda aklımıza ilk olarak şekerli gıdalar tüketmek gelir. Bu durumun önüne geçebilmenin en güzel yoluysa açlık hissettiğimizi fark ettiğimizde karnımızı abur cuburla değil sağlıklı yağ  ve yeşil sebzelerle dolu menülerle doyurmaktır. Böylelikle vücudumuz gereksinim duyduğu ihtiyacını karşılamış olur. Elinizdeki en güzel seçenek mevsim sebzeleri ve organik sızma zeytinyağıdır. Organik sızma zeytinyağı kan şekerinizi düzenler ve doğru tür yapısıyla size kaliteli bir tokluk sağlar. Canınız tatlı istediğinde açlık durumunuzu tekrar sorgulamalı ve tercihinizi sürdürülebilir bir denge kurmak adına zeytinyağı sebzelerden kullanmalısınız. Canınız hala tatlı istiyorsa aşağıdaki yöntemlerin yardımı dokunacaktır.

2. Az, Öz Ve Güzel Olanı Tercih Edin

Vücudumuzun bir şeker hafızası var. Ne kadar çok şeker tüketirsek vücut da o kadar çok şeker ihtiyacı duymaya artış gösterir. Bu durumun önüne geçmenin en önemli yollarından biri şeker tüketimini minimuma indirmek. Canımız tatlı çektiğinde koca bir gofret yerine bir parça saf kakaodan yapılmış, kaliteli ve lezzetli bir çikolatayla da tatlı ihtiyacımızı karşılayabiliriz. Böylece vücudumuza çok fazla işlenmiş şeker alımı yapmadığımız için şekere olan bağlılığımızı daha fazla tetiklememiş oluruz.

3. Meyvelere Şans Verin

Meyvelerin içinde bulunan doğal şeker, aslında günlük şeker ihtiyacımızı karşılamak ve aradığımız o tatlı lezzeti sağlamak açısından oldukça yeterli. Meyveyi tüketmenin de bir dozajı ve öğün saati olsa da diğer tatlı seçeneklerine göre içerdiği lif ve besin değerleriyle çok daha sağlıklıdır.

4. Sıcak Duş Alın

Yapılan bazı araştırmalara göre sıcak duşun aşırı derecede tatlı ihtiyacı çekme durumlarında kişiyi rahatlattığı ve sakinleştirdiği söylenmekte. 5-10 dakikalık sıcak bir duşla saunaya girip çıkmış gibi kendimizi gevşemiş hisseder, beynimizin verdiği heyecanlı “tatlı” sinyalini sakinleştirebiliriz.

5. Egzersiz Yapın

Hareket etmek ve düzenli egzersiz yapmaya başlamak vücuttaki mutluluk hormonlarını harekete geçirir, endorfin salgılanmasını arttırarak beyindeki “iyi hissettiren” kimyasalların ortaya çıkmasını kolaylaştırır. Bu nedenle nabzı yükseltmek, yürüyüş yapmak, düzenli egzersize vakit ayırmak, tatlı ihtiyacını azaltmak için beyne gerekli sinyalleri vermeye yardımcı olabilir. Tatlı yemenin getireceği kısa mutluluğu, egzersiz yapmanın getireceği kalıcı mutlulukla değiştirebilirsiniz. 

6. Duygu Durumunuzu Dengeleyin

Fiziksel yeme eyleminin yanında bir de duygusal yeme yönelimi mevcut. Kendimizi depresif, stresli, kızgın hissettiğimizde bu duygularımızı bastırmak için yemek yemeye, özellikle de bize çabucak enerji ve mutluluk verebilecek tatlı gıdalara yönelebiliyoruz. Bu davranışı değiştirmenin en sağlıklı yolu da duygusal yemenin temelinde yatan psikolojik problemleri çözmenin yöntemlerini aramak. Aksi takdirde her problemin sonucunda tekrar tekrar besin değeri olmayan gıdalara yönelir,vücudumuzu bu ihtiyaca bağımlı hale getiririz.

Organik Zeytinyağı Nedir?

Previous article

Daha Hızlı Bir Metabolizma İçin Ne Yapmalı?

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like