Ageo Blog

Yemek Sonrası Pişmanlığa Son; İşte 3 Etkili Yöntem

0

Diyet kültürü hepimizi etkisi altına almış durumda. Yazın gelmesiyle de hayatımıza dahil olan hızlı kilo verme yöntemleri, detokslar, bölgesel zayıflama yöntemleri beslenme düzeni ve kilo seviyesi arasında kurmaya çalıştığımız dengeyi stresli bir hale getirebiliyor. Bunun nedeni ise kendimize koyduğumuz sıkı diyet kurallarının, yemek sonrası pişmanlık hissini tetikleyerek özellikle ufak kaçamaklardan sonra kötü hissetmemize neden olması.

Sağlıksız beslendiğimizi ve kontrolün dışına çıktığımızı hissettiren bu pişmanlığın temelinde ne yatıyor? Kaygı yaşamadan dengeli ve keyifli bir yeme düzenine sahip olmanın yollarını sizler için araştırdık.

Alt tarafı bir kurabiye yedim, Bu suçluluk duygusu niye?

Suçluluk hissi yanlış bir şey yaptığımızda, kendimize veya başkasına yalan söylediğimizde, fiziksel ya da psikolojik bir hasara neden olduğumuzda ortaya çıkar. Kilo verme sürecindeyken, özellikle de başlarda, motivasyonumuz son derece yüksektir. Kendimize kurallar koyarken uzun vadeli psikolojimizi göz önünde pek bulundurmayız. Bunun sonucunda da ilerleyen günlerde zorlanmaya, koyduğumuz kurallardan sıkılmaya ve kaçamaklara yönelmeye başlarız.

Ama verdiğimiz diyet sözünü çiğnemek, kurala aykırı davranarak yanlış bir şey yaptığımızın farkında olmak ve işin özünde kendimizi aldatmak pişmanlık hissi yaşamamıza neden olur. Yediğimiz bir parça çikolatanın bile çok büyük bir ihanet olduğuna inanarak irademizi kötülemeye başlar ya da yaptığımız diyetten vazgeçmeye yöneliriz.

Beslenme uzmanları insanların yiyecekleri “iyi” veya “kötü” olmak üzere iki kategoriye ayırdığını söylüyor. İyi olanlarla beslendiğimizde mental açıdan iyi, kötü olanları bir kez dahi yesek bile  suçlu ve depresif hissediyoruz. Ama işin gerçeği, ne bir adet çikolatalı kek ne de bir tabak lazanya sizi mutsuz veya sağlıksız bir kişi haline getiremez. Peki bu duygu ile başa çıkmanın yolları nedir? 3 adımda bu tüketici pişmanlık hissinin üstesinden gelebilirsiniz.

  • Sağlıklı Yağlara Hayatınızda Yer Açın

Yemekler, salatalar, sandviçler ya da kahvaltı… Nerede kullanırsanız kullanın, bilmelisiniz ki yağ önemli bir bazdır. Tükettiğimiz yiyeceklerde kullandığınız yağ; damak tadından beyin fonksiyonlarına kadar vücudumuzda birçok noktayı etkiler. Örneğin beynimizin yaklaşık üçte ikisi yağlardan oluşur ve iletişim nöronlarının %70’i yağlarla korunur. Bu nedenle sağlıklı düşünmek, hissetmek ve karar vermek için tükettiğimiz yağlar çok önemlidir. Tam da bu noktada şunu gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Canınızın istediği yemekleri yemekten çekinmeyin fakat kritersiz de davranmayın. Besinleri tüketmeden önce içeriğini sorgulayın, eğer yapımında sağlıklı bir yağ kullanılmamışsa geri çevirin. Böylece pişmanlık yaşama ihtimalini de sıfıra indirmiş olursunuz. Türk damak tadı ve yapısına en uygun yağların başında zeytinyağı gelir. Organik zeytinyağı ile çikolatalı kek yapabilir, yumurtanızı pişirebilirsiniz. Hem doğru tür yapısıyla hücrelerinizi besler hem de ruhunuza hoş bir hafiflik verir.

  • Bir beslenme günlüğü oluşturun

Sağlıklı beslenme önerileri arasında bir beslenme günlüğü oluşturma tavsiyesini mutlaka duymuşsunuzdur. Ama bu beslenme günlüğü diğerlerinden biraz daha farklı. Burada öğün başına tükettiğiniz yiyeceğin kalorisini değil, o yiyecekle ilgili hissettiğiniz duyguyu not almanız gerekiyor. 

Yemeden önce ne hissediyorsunuz, yerken fark ettiğiniz duygular neler, aldığınız haz hangi boyutta, yedikten sonrası size ne hissettiriyor? Tüm bu soruların cevaplarını gözlemlemenize yardımcı olacak bu günlük sayesinde kendi çizgilerinizi daha net gözlemleyebilir, yiyeceklere karşı takındığınız tutumun inceliklerini keşfedebilirsiniz.

  • Desteğe açık olun

Yemek yedikten sonra suçluluk duygusuna kapılmak, ileri seviyelere ulaştığında çeşitli psikolojik ve fizyolojik problemlere neden olabilir. Pişmanlık hissiyle yediklerini zorla kusma, daha sonrasında hiçbir şey yememe, depresyon belirtileri gösterme, aşırı spora yönelme gibi davranış bozuklukları ortaya çıkabilir.. 

Bu nedenle doktor desteğine başvurarak bir beslenme uzmanıyla veya terapistle görüşmek, kısa vadede daha etkili ve pratik bir fayda sağlayabilir. Bu yolculukta yalnız olmadığınızı hatırlamanız, kendinizi cezalandırma ve toksik düşüncelerle yeme alışkanlıkları oluşturma yönelimlerinden uzak kalmanız için oldukça önemli!

Işıl Işıl Bir Cilt İçin Mucize 5 Besin

Previous article

Veganlara Özel Tarif; Bulgurlu Karnıyarık

Next article

Comments

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may also like